Waarom Cura voor de Zorg

Met de diensten van Cura ICT ondersteun ik de huisartsenpraktijken bij zowel de automatisering,
als andere vraagstukken vanuit de huisartsenpraktijk zoals:

– Het werken met verschillende HIS en Kis systemen
– Praktijkvoering en werkprocessen
– Koppelingen met derden
– 1e, 2e, maar ook 1,5 lijns zorg.

Omdat Cura ICT niet alleen verstand heeft van hardware en updates, ben ik een echte toevoeging binnen de huisartsenpraktijk.

Vanuit de zorg in de ICT:

‘Ik vind het belangrijk dat de processen binnen de praktijk soepel verlopen waardoor er meer tijd overblijft voor zorg.’

Ik heb natuurlijk binnen de ICT  ervaring opgedaan, maar ik ben ook werkzaam geweest als zorgverlener binnen het verpleegtehuis, Psychiatrie en verslavingszorg, op de visite auto voor de huisartsenpost als Medisch Mobiel Assistent, waarna ik uiteindelijk het applicatiebeheer/ICT heb verzorgd binnen een grote spoedzorg organisatie. Ik weet dus als geen ander hoe het er aan toe gaat binnen de huisartsenpraktijk, de zorg én de ICT. Door mijn ervaring en mijn kijk vanuit de verschillende disciplines binnen de zorg en ICT, kan ik inhoudelijke vragen vanuit de praktijk oppakken en oplossen, maar ook heel goed meedenken met de huisarts en de assistente als het gaat om werkprocessen, het beheren of koppelen van applicaties, en de communicatie met verschillende leveranciers.
De ene dag optimaliseren we het inschrijven van patiënten, en de andere dag maak ik een extractie met alle patiënten welke in aanmerking komen voor een griepinjectie, of regelen we de opmaak van een briefhoofd van een recept.
Zo hoor ik regelmatig “je bent een soort praktijkmanager voor de ICT”.

Niet alles op afstand, maar ook in de praktijk.

‘Regelmatig bezoek ik de praktijk voor een kopje koffie, een praatje en kunnen er direct vragen gesteld worden, zo wordt ik voor het personeel een vast gezicht binnen de praktijk, wat het ‘vragen’ makkelijk en laagdrempelig maakt.’

Dit is de service die er echt toe doet voor praktijkhouders. ICT binnen de praktijk is veel meer dan een computer updaten of een printer vervangen, er komen zoveel vraagstukken op de praktijkhouder af waar geen tijd voor is! Cura-ICT neemt dit graag (gedeeltelijk) uit handen. Met het abonnement zijn de ICT kosten laag en transparant, u weet precies wanneer er bijvoorbeeld een computer update is geweest. Door preventief onderhoud aan uw systemen zorgen wij voor zo min mogelijk storingen. Ook behoud ik graag het contact met de assistente, zodat zij mij weten te vinden wanneer er problemen zijn. Regelmatig bezoek ik de praktijk voor een kopje koffie, een praatje en kunnen er direct vragen gesteld worden, zo wordt ik voor het personeel een vast gezicht binnen de praktijk, wat het ‘vragen’ makkelijk en laagdrempelig maakt. Geen extra kosten voor wat telefonische hulp, u betaald één vast bedrag per maand zonder extra bijkomende kosten!